افزایش نرخ بازدید مجدد

با این راهکارها کاربران را دوباره به سایتتان برگردانید وبلاگ ژاکت

سایت‌های مرجع قیمت، وب‌سایت‌های درج آگهی و اینفلوئنسر مارکتینگ از جمله راه‌های همکاری در فروش است. شیوه‌های مختلف ارائه محتوا از متن تا پادکست این فرصت را به ما داده تا بتوانیم با طیف وسیعی از مخاطبان تعامل داشته باشیم. این روزها بخش زیادی از زمان ما به گشت‌و‌گذار در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرد. وب‌سایت Mixbloom در گزارش سالانه خود اشاره کرده که فقط در سال 2023 بیش از 2.3 میلیون نفر در اینستاگرام حساب کاربری باز کرده‌اند و به صورت میانگین 23 دقیقه از زمان خود را به این شبکه اختصاص داده‌اند. بنابراین شناخت شبکه‌های اجتماعی و استفاده مناسب از پتانسیل آن‌ها یک فرصت ایده‌آل برای تعامل روزمره با مخاطبان است.

با تولید محتوای کاربردی با استفاده از نرم افزار پاور پینت در این سایت تعداد بازدید کنندگان و ترافیک سایت شما افزایش می یابد. برای این که کاربران محتوای شما را به اشتراک بگذارند محتوای کاربردی و مفید برای کاربران تولید کنید. توییتر (X) یکی از بهترین شبکه های اجتماعی است که امکانات منحصر به فرد و ویژه ای را برای کسب و کارهای مختلف فراهم کرده است. توئیت هایی که حاوی لینک های مفید و کاربردی هستند، تعداد کلیک های زیادی را وارد سایت می کنند. ما در این مقاله به طور کامل با روش های استاندارد و نکاتی را که باعث افزایش ترافیک سایت می شود، آموزش می دهیم و به طور جامع، با 38 روش افزایش بازدید سایت به صورت آشنا می شویم.

بازدیدکنندگان برگشتی احتمالاً در مورد سایت شما آگاهی دارند، بنابراین باید آن ها را درگیر مطالب تازه کنید، در عین حال باید مراقب بازدیدکنندگان جدید خود نیز باشید. برای تشویق این کاربران برای بازگشت به سایت خود، اولین کسی باشید که اطلاعات جدید مربوط به صنعت خود را منتشر می کند و این را در خبرنامه ایمیل و کمپین های رسانه های اجتماعی خود قرار دهید. بنابراین نباید از هر کاری که شما را با مشتریانتان نزدیک‌تر می‌کند، غافل شوید. این روش از تبلیغات نمایشی برای هدف قرار دادن کاربرانی که پیشتر بازدیدکننده سایت شما بوده‌اند استفاده می‌شود. شما از اطلاعات به دست آمده از طریق کوکی‌ها می‌توانید ترافیک را به سمت سایت خود هدایت کنید و آن‌ها را هدف تبلیغات خود قرار دهید. این اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که هر سه این افراد سرنخ‌هایی از تبدیل شدن به یک مشتری بالفعل را دارند.

سئو یکی از مطمئن ترین و اصولی ترین روش هایی است که می تواند تحولی اساسی در زندگی تجاری همه کسب و کارها ایجاد کند. توجه و پیگیری صحیح روش های اصولی سئو (SEO) بهترین راه افزایش بازدید سایت و افزایش رتبه سایت است که ساده نمی توان از کنار آن گذشت. تاثیری که سئو بر سایت دارد، بهترین روش ورودی برای دریافت بهترین و بیشترین بازدیدهای طبیعی از سایت است. با این روش صرفا با هزینه کم می توانید تا حد قابل توجهی ورودی از کاربران مختلف بگیرید و در لیست سایت های اولیه گوگل قرار بگیرید. گوگل با هدف ایجاد رشد کسب و کارهای آنلاین، یک ابزار جامع و کاربردی برای کسب و کارها ارائه داده تا به صورت دقیق روی کلمات کلیدی که در نظر دارید، تبلیغ خود را برای تعدادی از کاربران تبلیغات را آغاز کنید. این نوع بازدید این شرایط را برای شما فراهم می کند که به صورت شخصی سازی شده و در مدت کوتاهی بازدید زیادی دریافت کنید.

– استفاده از آزمون‌های تأییدی دو مرحله‌ای (2FA) می‌تواند به شناسایی کاربران واقعی از ربات‌ها کمک کند. – کاربران انسانی معمولاً Cookie ها و Session های خود را نگه می‌دارند و از آن‌ها استفاده می‌کنند، در حالی که بسیاری از ربات‌ها این کار را نمی‌کنند یا از Cookie ها و Session های جدید استفاده می‌کنند. – بررسی هدرهای HTTP می‌تواند به شما کمک کند تا تفاوت بین مرورگرهای واقعی و ربات‌ها را شناسایی کنید. با استفاده از کدهای جاوااسکریپت خاص می‌توانید رفتارهای بازدیدکنندگان را بررسی کنید و ربات‌ها را شناسایی کنید. هنگامی که دانستید کدام پست ها بهترین عملکرد را دارند، می توانید آن ها را در محتوای خود برای سیستم عامل های مختلف دوباره استفاده کنید. برای اینکه سایت شما موبایل فرندلی باشد، باید سرعت لودینگ بالایی داشته باشد؛ در ابعاد و اندازه کوچک صفحات موبایل به طور کامل باز شود؛ و تمام معیارهای لازم برای واکنش‌گرایی را داشته باشد.

هرچه شما بازدیدکنندگان را بهتر بشناسید، می توانید پی ببرید که چگونه نیازهای آن ها را دقیقاً و در زمان مناسب برآورده کنید. تجربه شخصی در وب سایت شما نه تنها فروش شما را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد، بلکه منجر به بهبود کیفیت محتوا و … می شود. بنابراین برای بازگرداندن افراد به وب سایت خود، به تجربه ی کاربری آن ها توجه ویژه ای داشته باشید. Google Analytics میزان بازگشت بازدیدکننده را به عنوان تعداد کاربرانی که طی 2 سال گذشته از وب سایت شما بازدید کرده اند، تعریف می کند. این آمار نشان می دهد که بازدیدکنندگان برگشتی 75 درصد بیشتر از یک بازدید کننده جدید شانس خرید دارند. در نتیجه، می توانید با تمرکز بر روی آن ها در بازاریابی خود انتظار بازگشت سرمایه بیشتری داشته باشید.

تا انتهای محتوا با من همراه باشید یا این استراتژی‌ها را با شما به اشتراک بگذارم. هرچه بهتر بتوانید استراتژی و برنامه‌های رقبا کشف و درک کنید، بهتر می‌توانید برای خودتان برنامه بچینید و از آنها جلو بیوفتید. برای اینکه با جنبه‌های مختلف گوگل آنالیتیکس آشنا شوید به مقالۀ همه چیز دربارۀ گوگل آنالیتیکس مراجعه کنید. پس یا باید در این رقابت قوی‌تر ظاهر شوید و بیشتر از رقبا هزینه کنید، یا این که مستقیم به خود گوگل پول بدهید تا شما را بالاتر از رقبا نمایش دهد! – استفاده از توکن‌های امنیتی و CSRF Tokens می‌تواند به جلوگیری از درخواست‌های غیرمجاز و رباتیک کمک کند.

یکی از این افزونه‌ها رنک مث است که با قابلیت‌هایی مانند آنالیز سئو،  ادغام با سرچ کنسول و رنک ترکر به بهترین پلاگین سئو تبدیل شده است. علاوه بر این، ویدیوها می توانند ترکیبی از چندین پیشنهاد ویژه و اطلاع رسانی جذاب را ارائه دهند. برای مثال، می توان ویدیوهایی تولید کرد که علاوه بر معرفی محصولاتی که کاربر به آن ها علاقه داشته، شامل تخفیفات و جوایز جدید اپلیکیشن نیز باشد. این ویدیوها می توانند از طریق شبکه های اجتماعی، ایمیل یا حتی نوتیفیکیشن های داخلی اپلیکیشن به کاربران ارسال شوند. این تحلیل نه تنها به ایجاد درک عمیقی از وفاداری کاربران منجر خواهد شد، بلکه به تیم های بازاریابی اجازه می دهد تا کمپین های بازگشتی هدفمندی را برای مشتریانی با ارزش بیشتر طراحی نمایند.

بنابراین برای حضور در این بخش باید علایق مخاطبان خود را شناسایی کنیم و متناسب با سلیقه و نیازمندی‌های کاربران خود، برای آن‌ها محتوا تولید کنیم. تولید انواع مختلف محتوا یکی از پایه های اساسی بازاریابی محتوا و ترفندهای موثر برای جذب ترافیک به سایت است. تنوع در محتوا به شما این امکان را می دهد تا نیازهای متنوع مخاطبان خود را پوشش دهید. مقالات وبلاگ برای ارائه اطلاعات دقیق و آموزشی مناسب هستند و می توانند به بهبود سئو و جذب ترافیک ارگانیک کمک کنند. ویدیوها، از سوی دیگر، به دلیل جذابیت بصری خود، قدرت بیشتری در جذب و نگه داشتن مخاطب دارند.

– بررسی اطلاعات دقیق‌تری مانند نوع دستگاه، نسخه مرورگر، و سیستم‌عامل می‌تواند به تشخیص بازدیدهای رباتیک کمک کند. برخی از ربات‌ها از مرورگرهای قدیمی یا شبیه‌سازی شده استفاده می‌کنند که می‌تواند نشانه‌ای از ترافیک غیرواقعی باشد. – استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین و تحلیل داده‌ها برای شناسایی الگوهای خاصی که معمولاً توسط ربات‌ها تولید می‌شوند. این روش می‌تواند شامل تحلیل رفتارهای تکراری، زمان‌بندی درخواست‌ها، و تفاوت‌های جزئی در تعاملات کاربران باشد. با استفاده از این روش‌های متنوع، می‌توانید ترافیک وب‌سایت خود را بهبود بخشیده و بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کنید. گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست.

بر اساس کوکی‌های ست شده بر روی مرورگر و پلتفرم تبلیغاتی می‌توان بنرها را فقط به کاربرانی نشان داد که به نحوی از وب‌سایت ما بازدید کرده‌اند. بنابراین شانس کلیک بر روی بنر افزایش یافته و کاربران در مدت کوتاهی مجدداً به سایت ما برمی‌گردند. اگر ندانیم چه مخاطبانی حاضر هستند برای محصولات ما هزینه کنند و از طرفی چه رفتاری در هنگام خرید دارند، افزایش بازدید به جای سودآوری تنها ترافیک تیم پشتیبانی و فروش را بیش‌تر کرده و آورده‌ای نخواهد داشت. این دلایل نشان می‌دهند که افزایش بازدید سایت می‌تواند تأثیرات مثبت زیادی بر روی کسب و کار و فعالیت‌های آنلاین شما داشته باشد. یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند.

تحلیل نیازهای فصلی کاربران و طراحی کمپین های بازگشتی متناسب با این نیازها با درصد قابل توجهی به افزایش نرخ بازگشت کاربران تان در اپلیکیشن کمک خواهد کرد. به عنوان مثال، در فصل تعطیلات، کاربران تمایل بیشتری به خرید دارند و با ارائه پیشنهادات ویژه در این دوره، می توان آن ها را به استفاده مجدد از اپلیکیشن ترغیب کرد. استراتژی های مورد بررسی در این مقاله، به گونه ای طراحی شده اند که با تحلیل رفتار کاربران و شناخت دقیق نیازها و ترجیحات آن ها، امکان ایجاد کمپین های هدفمند و شخصی سازی شده را فراهم می آورند. یکی دیگر از روش‌های افزایش بازدید سایت با پیامک نیز ساخت خبرنامه پیامکی است. بدین‌صورت که در انتهای مطالب یا سایدبار سایت فرمی را برای درج شماره موبایل قرار دهید تا مشتریان از جدیدترین مطالب و اخبار از طریق پیامک با خبر شوند.

ابزارهای مختلفی برای به کارگیری بازاریابی مجدد وجود دارد که با توجه به نیازهای خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. شما باید تلاش خود را برای استفاده از تمام این ابزارها به کار بگیرید تا بتوانید استراتژی ریمارکتینگ را با موفقیت پیاده‌سازی کنید و با استفاده از آن نرخ تبدیل سایت خود را بالا ببرید. در ادامه به چند مورد از رایج‌ترین ابزارهای بازاریابی مجدد اشاره خواهیم کرد. برای تبدیل بازدیدکنندگان سایت به مشتریان بالفعل، شما حتماً باید یک کمپین بازاریابی مجدد را راه‌اندازی کنید. البته به خاطر بسپارید زمانی که به شکل صحیح اجرا نشود، ممکن است دیگر برنامه‌های بازاریابی شما را هم مختل کند.

سلام دوست عزیزاین روش ها بسیار قدیمی شده و احتمال اینکه باعث پنالتی بشه هست.. پیشنهاد ما این است که به جای صرف انرژی و هزینه روی این روش های کلاه سیاه وقت خود را صرف تولید محتوای مفید کنید. تبلیغات قدیمی‌ترین شیوه معرفی کالا و خدمات در سراسر دنیاست که همیشه هم‌گام با تکنولوژی پیشرفت داشته و این روزها نقش مهمی هم در فضای وب دارد. از تبلیغات بنری سایت‌ها تا تبلیغاتی که قبلش از نمایش یک ویدیو در پلتفرم‌ها می‌بینیم، همه و همه به شرط انتخاب درست می‌توانند مخاطبان ما را افزایش دهند. از طرفی نباید نرخ تبدیل و نرخ خرید مجدد محصول یا استفاده از خدمات را هم از یاد ببریم. ما به دنبال مخاطبانی هستیم که در بازه‌های متوالی خرید خود را تکرار کنند و به یک مشتری وفادار تبدیل شوند.

بنابراین توجه تعداد زیادی از کاربران سایت را جلب کرده و موجب افزایش نرخ تبدیل می‌شوند. در واقع هدف ما فقط افزایش بازدید نیست، بلکه می‌خواهیم مخاطبانی را به سمت خود بکشانیم که جزء قشر هدف ما هستند و باعث افزایش درآمد می‌شوند. برای جذب این مخاطبان باید استراتژی دقیقی داشته باشیم، مخاطبان و بازار هدف را بشناسیم و سپس کانال‌هایی که قصد حضور در آن‌ها را داریم انتخاب کنیم. روش اول استفاده از امکاناتی است که خود پلتفرم در اختیار ما قرار می‌دهد. برای مثال در اینستاگرام می‌توانید با استفاده از تبلیغات در بخش اکسپلور حضور داشته باشید و به این ترتیب محتوای شما توسط مخاطبان بیشتری دیده خواهد شد. در شیوه دوم می‌توانیم با بلاگرها و حساب‌های کاربری پربازدید تعامل داشته باشیم.

با استفاده از لیست های ایمیل که به دقت ایجاد شده اند، می توانید اطلاعات دقیق تری از نیازها و علایق کاربران خود به دست آورده و محتوای مناسب تری ارائه دهید. سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو مجموعه ای از تکنیک ها و روش ها است که با هدف بهبود رتبه بندی سایت در نتایج موتورهای جستجو انجام می شود. سئو به شما کمک می کند تا سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید و در نتیجه، رتبه بندی بهتری در نتایج جستجو کسب کنید. همچنین، برقراری تعامل با دنبال کنندگان و پاسخگویی به سوالات و نظرات آن ها می تواند تاثیر مثبتی بر افزایش بازدید سایت شما داشته باشد. ایجاد کمپین های تبلیغاتی هدفمند در این شبکه ها نیز می تواند یک راه موثر برای جذب بازدیدکنندگان جدید باشد.

ساختار مناسب سایت به عنوان یکی از عوامل کلیدی در بهبود سئو و تجربه کاربری، اهمیت زیادی دارد. موتورهای جستجو از ساختار سایت برای درک ارتباط بین صفحات و محتوا استفاده می کنند. یک ساختار سازمان یافته و منطقی، نه تنها به موتورهای جستجو کمک می کند تا به راحتی سایت شما را فهرست بندی کنند، بلکه تجربه کاربران را نیز بهبود می بخشد. برای مثال، ایجاد دسته بندی های خاص و مشخص و استفاده از URL های کوتاه و گویا، می تواند دسترسی به محتوای مختلف را برای کاربران و بازدیدکنندگان ساده تر کند. ایجاد کمپین های تبلیغاتی بر مبنای ترجیحات محتوایی کاربران یکی از روش های بسیار قدرتمند برای افزایش نرخ بازگشت در نظر گرفته می شود.

همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید. به عبارتی، کاربران که قبلا با برند شما آشنا شده اند، احتمال بیشتری دارند که به مشتری تبدیل شوند. همچنین، این روش به برند شما کمک می کند تا در ذهن کاربران باقی بماند و احتمال بازگشت آن ها به سایت افزایش یابد. Google Ads و Facebook Ads از جمله پلتفرم های محبوب برای اجرای کمپین های ریمارکتینگ هستند. همراه با ایجاد پست های جدید، می توانید با استفاده مجدد از محتوای موجود، بازدیدکنندگان خود را افزایش دهید. استفاده مجدد از محتوا به شما کمک می کند تا آن را برای کانال های مختلف به صورت مجدد استفاده کنید.

هرچقدر نرخ تبدیل سایت و میزان فروش یا تعامل‌ با مخاطب بیشتر شود، رقابت‌تان با سایت‌های دیگر هم شدت پیدا می‌کند. استراتژی های تبدیل بازدید به مشتری را مدام تحت نظر داشته باشید و آنالیز کنید. مخاطب خود را به خوبی بشناسید و استراتژی‌ها را متناسب با رفتار کاربران طراحی کنید. یکی از آزمون های سئو که به شما در تحلیل رفتار مخاطب و نتیجه بخش بودن استراتژی ها در بهبود نرخ تبدیل کمک زیادی می‌کند، تست A/B است. برای تولید محتوای بهینه و باکیفیت و همچنین بهبود سئوی داخلی حتما از ابزارهای مدیریت محتوای سئو استفاده کنید.

داشتن یک برنامه به شما کمک می کند تا محتوا خود را راحت تر سازماندهی کنید و یک ساختار اساسی برای لینک های داخلی خود ایجاد کنید. به یاد داشته باشید که هر یک از مطالب نباید یک ارزش تجاری برای شما داشته باشد. به عبارت دیگر – لازم نیست در هر پست محصولات خود را به فروش برسانید و سعی کنید هدف های مختلفی از تولید محتوای خود داشته باشید. انتشار محتواهای منحصربه‌فرد و اختصاصی کسب‌وکار شما، امکان افزایش تعداد بازدید سایت را فراهم می‌کند. انتشار برنامه‌ریزی‌شده محتواهای اختصاصی کاربران را به بازدید مکرر از سایت تشویق می‌کند.

به عنوان مثال، می توانید یک اعلان و پیامی را به کاربران ارسال کنید، آن را در کانال های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید و در خبرنامه ایمیل خود قرار دهید تا مخاطبان خود را مطلع کنید. با این حال، Fathom روشی را برای دور زدن مسدودکننده‌های تبلیغات ارائه داده که به شما کمک می‌کند تا تمام داده‌های ترافیک خود را مشاهده کنید؛ در حالی که از حریم خصوصی بازدیدکنندگان خود محافظت کنید. داده‌هایی که Fathom در مورد بازدیدکنندگان، بازدیدها، میانگین زمان حضور در سایت، نرخ پرش، تکمیل رویدادها و سایر معیارها نشان می‌دهد فوق‌العاده دقیق است. سرچ کنسول یک ابزار رایگان گوگل است که به شما امکان می‌دهد ترافیک سایت خود را برای موتورهای جستجوی تجزیه و تحلیل کنید. این ابزار تصویر کاملی از نحوه مشاهده سایت شما توسط موتورهای جستجو ارائه می‌دهد. Search Console  تعداد نمایش‌ها، کلیک‌ها، نرخ کلیک (CTR) و میانگین موقعیت کلمات کلیدی شما در موتورهای جستجو را نشان می‌دهد.

با توجه به اینکه سایت شما در چه حوزه‌ای باشد، مدل کسب و کاری فروشگاهی باشد یا محتوایی باید از برخی از این ترفندها استفاده کنید. همچنین باید خاطرنشان کنیم که بازاریابی محتوا می‌تواند با تقویت میزان اعتبار و ایجاد اعتماد در بین بازدیدکنندگان، در افزایش نرخ تبدیل مشتریان مؤثر واقع شود. مثلا اگر به دنبال فروش محصولات آموزش سئو هستید، کاربرانی را جذب می‌کنید که اکثرا به دنبال دانلود ابزارهای طراحی سایت هستند. طبیعی است که این کاربران با بازدید سایت شما متوجه می‌شوند که راه را اشتباه آمده‌اند و بدون اکشن خاصی سایت را ترک می‌کنند. دومین استراتژی برای افزایش نرخ تبدیل بازدید به مشتری بهبود کال تو اکشن CTA است. کال تو اکشن رابط اصلی بین محتوای سایت شما و عمل یا اکشنی است که از کاربر می‌خواهید تا انجامش بدهد.

اما شما چگونه اطمینان حاصل می کنید که گوگل موضوع محتوای شما را درک کرده باشد؟ کلمات کلیدی  LSI در این باره می تواند کاربردی باشند. کلمات کلیدی LSI کلمات و عبارات مشابه و مربوط به کلمه کلیدی اصلی شما هستند. وقتی گوگل این کلمات کلیدی LSI را در محتوای شما مشاهده می کند، متوجه می شود که محتوای شما دارای کیفیت قابل قبولی است و در رتبه بندی آن را در نظر می گیرد. حتی اگر قبلاً برای کلمه کلیدی موردنظر خود رتبه خوبی کسب کرده اید، رقبا ممکن است سعی کنند تا جایگاه شما را کسب کنند. تبلیغات ریتارگتینگ برای مخاطبانی است که حداقل یک‌بار با وب‌سایت ما تعامل داشته‌اند.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری